Pidzej prowadzi tutaj blog rowerowy

Droga jest celem

Zapierdalacz kwiecień (zbiorówka) cz. II/II

d a n e w y j a z d u 242.30 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Zapierdalacz
Czwartek, 1 kwietnia 2021 | dodano: 23.05.2021


Kategoria Zbiorówka :(

Zapierdalacz kwiecień (zbiorówka) cz. I/II

d a n e w y j a z d u 242.30 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Zapierdalacz
Czwartek, 1 kwietnia 2021 | dodano: 16.05.2021



https://photos.app.goo.gl/UqRGBVE7ap8RN5dd7

17.04 43,4km 43,4km Tyniec +miasto, zimno
20.04 73,72km Tyniec, Miasto, Las Wolski, miasto
21.04 50,66km Miasto wieczorem
25.04 51,52km Tyniec, Miasto, Zimno.
26.04 42,67km Miasto
27.04 25,64km Miasto. Zimno.
28.04 54,28km Tyniec wieczorem +miasto. Ciepło.
29.04 77,92km Tyniec, Las Wolski, Miasto, Ciepło.
30.04 64,79km Tyniec, Miasto.


Kategoria Zbiorówka :(

Czołg kwiecień (zbiorówka)

d a n e w y j a z d u 87.89 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Czołg
Czwartek, 1 kwietnia 2021 | dodano: 17.04.2021

6.04 4,03km ino praca
7.04 4,02km ino praca
8.04 3,96km ino praca
9.04 4,21km ino praca
12.04 4,65km ino praca
13.04 4,1km ino praca
14.04 3,9km ino praca Śnieg w połowie kwietnia?!
15.04 4,16km ino praca j.w 
16.04 4,31km ino praca
19.04 4,23km ino praca
20.04 8,71km ino praca +cośtam
21.04 4,29km ino praca
22.04 3,94km ino praca
23.04 4,24km ino praca
26.04 8,48km ino praca +cośtam
27.04 4,04km ino praca
28.04 4,26km ino praca
29.04 3,97km ino praca
30.04 3,99km ino praca








Kategoria Zbiorówka :(

Uratować marzec

d a n e w y j a z d u 416.04 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:25.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Zapierdalacz
Środa, 31 marca 2021 | dodano: 17.04.2021



https://photos.app.goo.gl/c3iBNJWxJVVvqm449

https://www.alltrails.com/explore/map/sat-17-apr-2021-11-04-a1a5272?u=m

Marzec, podobnież jak i luty minął pod znakiem takiej sobie pogody i małych chęci do jazdy, może to jakieś wypalenie po poprzednim rekordowym sezonie? Staram się z tym walczyć. BECAUSE: „No matter how good you are. Without discpiline u are nothing.” – Mike Tyson. Taka, jakże prawdziwa sentencja widnieje na każdej puszeczce Blacka ;) No a jak chodzi o pogodę to tak ch*jowej wiosny najstarsi kolarze nie pamiętają…

Wyglądające obiecująco okienko pogodowe wypada na przełom marca/kwietnia, biorę więc przed świętami wolne na jakieś 400+. Wiatr jak i temperatury dyktują północny kierunek wycieczki. Bardzo lubię traski do Warszawy zwłaszcza końcówkę ze zwiedzaniem tego wielkiego miasta. Ale że do Wawy normalną drogą jest raptem 300 z hakiem, postawiam wzorem pewnej trasy 2019 roku zahaczyć o Łódź. Startuję środowym rankiem i zanim wyjadę z Krakowa muszę zrzucić z siebie część ciuchów, tak jest ciepło. W Zielonkach w małej piekarence standardowo wciągam dwie mini pizze, oszczędzając tym samym niesłodki prowiant na dalszą część drogi. Na podjazdach do Skały to już wręcz zapocony jestem. W Skale nic ciekawego, w Wolbromiu tylko przejazd pociągu towarowego, czyli też bez jakichś wielkich przygód. Mijam zamek w Smoleniu, a na zjeździe do Pilicy wyciągam maxa w okolicach niecałych 70km/h. Z Pilicy na Pradła, z Pradeł na Lelów, w Lelowie zakupy. W Drochlinie opuszczam DW794 i dalej bokami na Radomsko. Droga na Łódź jest dla mnie jedna, znana na pamięć, jadę jak na autopilocie. Idzie szybko i sprawnie, aż do Przyrowu (Przyrowia?). Tam, w trakcie odpoczynku na ryneczku niechybnie zaczepia mnie tubylec, lekko kulawy Pan koło 50ki na rowerze. Tym razem historie opowiedziane przez miejscowego gadułę kręcą w tematyce zdrowotno – rowerowo – przyrodniczej. Pan był kiedyś leśnikiem ale 10 lat temu miał wypadek samochodowy, niewykryty w prześwietleniu głowy zakrzep w szyi i potem wylew. Uczył się od nowa chodzić i mówić, jeździć na rowerze 3-, a potem 2- kołowym. Dziś na jest na rencie i mimo niedowładu ręki i nogi orze jak morze, jeździ 50km traski z AVS 10kmh. Naprawdę szacun. Ze spraw przyrodniczych opowiedział mi o rosnącej populacji wilków w Polsce. Aha zapomniałym, Pan stwierdził że w Polsce jest dziś pięknie i niczego nie brakuje. Bieda i beznadzieja to była w latach 80tych ub. wieku. Coś w tym może być, wielu młodych ludzi narzeka na tej kraj, bo po prostu nie wiedzą co to znaczy przejebane. Bo zaznali szarości, biedy i beznadziei schyłku poprzedniego ustroju. Z trudem udaje mi wymiksować z tej pogawędki i mogę ruszać dalej :) Jest bardzo ciepło, całkiem na krótko będę jechał aż do późnych godzin wieczornych. Wskakuję na wojewódzką, mijam charakterystyczne (za sprawą pięknych dębów) ryneczki w Gidlach i Pławnie. Dojeżdżam do krajowej 91ki, która zaprowadzi mnie już prosto jak po sznurku do Łodzi. Radomsko szybko przelatuję, zabrakło zdjęcia charakterystycznego kościoła. Słońce powoli chyli się zachodowi, chowając się za górującą 200m ponad bezkresnymi równinami woj. Łódzkiego Górą Kamieńsk. W Piotrkowie już noc, ze 3 randomowe fotki, byłem nie raz. Ciemno, głucho, nie imprezowo, tylko Covidowo. O tym że zbliżam się do przedmieść Łodzi świadczy coraz to większe zagęszczenie wielkich hal magazynowych, placów pełnych ciężarówek oraz wielkiego kompleksu handlowego PTAK. W Łodzi zaraz przed północą. Zaczynam małe zwiedzanie, tak tylko przejazdem oczywiście, bo danie główne to Wawa ;) Łódź jaka jest – każdy widzi. „Polskie Detroit”, prężnie rozwijające się niegdyś miasto, oparte na przemysłowej monokulturze które wraz ze zmianami ustrojowymi i importem tanich ubrań z Chin spotkał spektakularny upadek. Pod koniec PRL Łódź była drugim największym miastem w Polsce, dziś na 3cim miejscu, za Krakowem. A wg prognoz za kolejne 30lat spadnie na 4 miejsce a na najniższy stopień podium wpadnie Wrocław. I tą de populację miasta autentycznie widać, dwie przecznice od Pietryny spotkać można całe ulice, całe kwartały opuszczonych, pobazgranych kamienic. Rozpoczęte i chyba nigdy niedokończone remonty ulic i zgaszone latarnie. W ogóle cała Łódź robi wrażenie biednego raczej miasta, tak sugerują stan ulic, chodników, zardzewiałe latarnie, ogólnie całą miejska infrastruktura. Nie znaczy to oczywiście że cała Łódź tak wygląda, jest też sporo nowych inwestycji, jak choćby nowiutki, lśniący dworzec wraz z tak samo odpicowaną okolicą. W Łodzi to po prostu piękno sąsiaduje z ruiną, tworząc specyficzny obraz tego miasta. Na takich właśnie rozkminkach mija mi mała rundka po Łodzi. Z rzeczy bardziej zaś przyziemnych to wciągam kebaba. Po czym kieruję się ku wylotowi na Wawę – DK72. Do stolicy ze 120km. Mniejsza połowa, do Rawy Maz. tą właśnie krajówką. Druga, większa – drogami technicznymi wzdłuż S8ki. Cóż zapamiętałem z tego odcinka? Węzeł z A1ką. Ciemna, głucha noc i charakterystyczny pomnik w Brzezinach. Wschód Słońca, zimno i zarazem senność łapią mnie w połowie drogi do Rawy. Ratuję się godzinną drzemką na przystanku. Dużo elektrowni wiatrowych. Zakończone fiaskiem poszukiwania otwartego sklepu w Rawie. Ostatnie kilkadziesiąt km to kluczenie drogami serwisowymi raz jedną, raz drugą stroną Eski. Zdarzały się też ciekawsze odcinki, jak kilka km błotnistą leśną drogą czy granitowe bruki ;) W jakiejś wioseczce po drodze znajduję otwarty sklepik z pysznymi pączkami i przesympatyczną Panią ekspedientką. Aha po drodze przejechałem chyba przez Mszczonów ale nic nie zapamiętałem z tego miasteczka. I tak powoli, kilometr za kilometrem, zbliżam się do wielkiej Warszawskiej aglomeracji. Kajetany, Nadarzyn, Janki. Wiejski krajobraz płynnie przechodzi w pełne magazynów, salonów samochodowych, MDonaldów, stacji benzynowych, hurtowni rubieża stolicy. Jest tablica „Warszawa”. Czyli na Centralny jeszcze ze 20km ;). Zaczynamy zwiedzanko, bardzo lubię zwiedzać Wawę.Nie mogę się nadziwić jakie tu wszystko jest ogromne i jak wszędzie jest daleko. Warszawskie chodniki są szerokie jak krakowskie ulice :D Mosty na Wiśle mają nie stokilkadziesiąt a kilkaset metrów długości. O wieżowcach pisać nie trzeba, to jest ścisła europejska czołówka, jedna z najwyższych metropolii. A jak chodzi o odległości to miasto niby 2,5 raza większe od Krakowa a mam wrażenie że jest kilka razy większe. Niezliczoną ilość kilometrów, przecznic, kamienic, drapaczy chmur i dwa kebaby dalej, zmęczony ale pełen wrażeń i emocji kończę przygodę i wsiadam do TLK do Krakowa ;) TLK taki jak trzeba, z wielkim wagonem rowerowym.

Udana wycieczka, Wawa zawsze spoko. A Wawa + Łódź + 400km tym bardziej.

7.40 (śr) - 00.35 (pt)

Zaliczone gminy: 2
Łódzkie: 2
Rogów
Głuchów


Kategoria > km 400-499, Powrót pociągiem

WTR

d a n e w y j a z d u 167.72 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:17.5 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Zapierdalacz
Sobota, 27 marca 2021 | dodano: 17.04.2021



https://www.alltrails.com/explore/map/sat-17-apr-2...

https://photos.app.goo.gl/c37jJXTiQFusJC2m7

8.35 - 21.00


Kategoria > km 150-199

WTR 200

d a n e w y j a z d u 200.02 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:10.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Zapierdalacz
Sobota, 13 marca 2021 | dodano: 21.03.2021

Pierwsze w tym sezonie, standardowe 200 po WTR do Biskupic pod pomnik. Silny, południowo zachodni wiatr. Z tych 200 1/3 była z wiatrem, 1/3 to orka pod wiatr a ostatnia 1/3 w warunkach względnie neutralnych - ze słabszym wiatrem, osłoniętym od niego przez lasy, wioski itp.



Mapkę myślę że śmiało możemy skopiować stąd:
https://www.alltrails.com/explore/map/map-cc42acc--5?u=m

Zdjęć natomiast kopiować nie będziemy, zrobiłem nowe ;)
https://photos.app.goo.gl/VbtfDgD5NfoCQWdp7

9.20 - 22.50


Kategoria > km 200-249, WTR 2021

Zapierdalacz marzec (zbiorówka)

d a n e w y j a z d u 158.53 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Zapierdalacz
Poniedziałek, 1 marca 2021 | dodano: 21.03.2021

Stan na 21.03, będzie więcej.
6.03 44,53km ino miasto, zimno
7.03 50,87km ino miasto i kawałek za miasto, za New Hutę, zimno
28.03 63,13km ino Tyniec +dookoła miasta












Czołg marzec (zbiorówka)

d a n e w y j a z d u 128.79 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Czołg
Poniedziałek, 1 marca 2021 | dodano: 21.03.2021

1.03 4,13km ino praca
2.03 3,93km ino praca
3.03 4,08km ino praca
4.03 3,86km ino praca
5.03 4,06km ino praca
8.03 4,57km ino praca
9.03 3,99km ino praca
10.03 4,11km ino praca
11.03 7,88km ino praca (+powrót po tel)
12.03 25,48km praca +miasto
15.03 0km (awaria)
16.03 4,1km ino praca
17.03 4,14km ino praca
18.03 4,15km ino praca
19.03 4,29km ino praca
22.03 4,03km ino praca
23.03 9,7km ino praca x2
24.03 4,24km ino praca
25.03 4,29km ino praca
26.03 8,58km ino praca +Kaufland
29.03 3,99km ino praca
30.03 11,19km ino praca +Kozłówek


Kategoria Zbiorówka :(

Uratować luty!

d a n e w y j a z d u 420.85 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:20.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Zapierdalacz
Środa, 24 lutego 2021 | dodano: 27.02.2021



https://www.alltrails.com/explore/map/25-26-02-2021-poznan-42ba513?u=m

https://photos.app.goo.gl/SLhxAsfTNGj63oCB6

Przed czym uratować? Przed żenującym przebiegiem. Od 1 do 23 lutego nabiłem bowiem raptem 115km, niemal wyłącznie na kilku-km dojazdach do pracy. Warunki były tak fatalne że na 4 dni wymiękłem w ogóle i do pracy chodziłem z buta… Jest mi z tego powodu bardzo wstyd. W związku z tym zapowiadany potężny atak wiosny chciałem wykorzystać na 100%. Zrobić 400km. Na dwa najcieplejsze wg prognoz dni, środę i czwartek biorę wolne. Potem domawiam jeszcze piątek. Przygotowuję rower, skuwam z niego piaskowo-solną skorupę. Formy nie przygotowuję, liczę na to że jakoś to będzie, że 20kkm z ub. sezonu zostało w nogach. Przez ostatnie dwa miesiące trenowałem bowiem głównie picie piwa i jedzenie tostów. Patrząc na mapy pogodynek samonasuwającym się celem jest Wrocław, 18-19’C. Ale we Wrocławiu byłem w ub. roku 2 razy, w dodatku tam jest 300km. Można by dalej, do Zielonej Góry, ale to już z 450 - deko za dużo. W Poznaniu ostatni raz zaś byłem w 2019 roku, jest 400km, i temperaturowo ten kierunek również wygląda ok, Łodzkie/Wlkp. 16-17’C. No i po prostu miałem ochotę na Poznań :)

Startuję 20 minut po siódmej, na termometrze 5’C, ale zanim przejadę przez miasto robi się już ciepło. Wylatuję standardowo, wojewódzką na Skałę. W Zielonkach również standardowo wciągam dwie mini pizze z piekarenki, oszczędzając niesłodki prowiant w sakwie na potem. Na kolejnych i kolejnych podjazdach Jury robi się już gorąco w kurtce i długich spodniach, ale jeszcze poczekam ze zdejmowaniem tego, bo na zjazdach i w lasach ciągle chłodno. Na rynku w Skale szybka tylko fotka, i lecę na Wolbrom. Najpiękniejszym widokiem dla moich oczu jest tej trasy… asfalt ;) Suchy i czysty asfalt, jakże stęskniłem się za takim jego stanem. Tzn. mokre i zasyfione odcinki też się zdarzają, ale nie ma tego dużo. Miejscami tylko w lasach, lub w innych zacienionych miejscach. Ze śniegiem podobnie – resztki w lasach i na niekorzystnie ukształtowanych do Słońca polach uprawnych. Za Pilicą opuszczam wojewódzką szosę na rzecz bocznych dróg. Koło południa przebieram się wreszcie w krótkie ciuchy – ale fajnie :) Odczuwalna w Słońcu na pewno ponad 20. Po kilkunastu km tłuczenia się po dziurach bocznych dróg wskakuję na wojewódzką 792, która zaprowadzi mnie do Żarek. Po drodze standardowy postój pod kościółkiem Św. Stanisława i punktem widokowym na Kuestę Jurajską – wielką skarpę, urwisko na Jurze, z której rozpościerają się szerokie widoki na niższe tereny, z kominami Górnego Śląska na horyzoncie. Z Żarek znowu bokami przez lasy na Olsztyn. Piękne odpicowany Olsztyn, z górującymi nad rynkiem ruinami zamku to chyba najbogatsze miasteczko na Jurze. Ostatnią prostą Olsztyn – Częstochowa zazwyczaj jadę zupełnie spoko ścieżką rowerowo-pieszo-rolkową – szeroką aleją przez las (przy DK zakaz dla rowerów). Ta jednak dziś okazuję się być ciągle pokryta śnieżno – lodową skorupą… Nawet nie próbuję jechać po tym. Już miałem wskakiwać na krajówkę ale wpadłem na inny plan – objadę Częstochowę zupełnie bokiem. Nadłożę pewnie kilka km ale możliwe że zaoszczędzę czas, bo nie będę tłukł się przez centrum dużego miasta. Tak też robię – bocznymi asfaltami objeżdżam Cz-Wę, lekko tylko zahaczając o jej północno-wschodnie rubieża. Przy okazji robię zakupy w wiejskim sklepiku. Krótki lutowy dzień dobiega końca i robi się chłodno. 3,5 godz. jechałem całkiem na krótko, w końcu trzeba się ubrać. Obieram kurs na Działoszyn. Póki co lekki chłód nie przeszkadza, rozgwieżdżone niebo, księżyc w pełni, radyjko w uszach, radość z pierwszej długiej trasy w sezonie sprawiają że jedzie się pięknie :) Trochę tylko wkurza przekręcona w lewo kierownica – w szosówce nigdy nie udaje mi się jej idealnie wycentrować po serwisie. Zauważyłem to zaraz po wyjeździe z domu, ale tak odkładałem i odkładałem jej skorygowanie że dodaję z taką krzywą aż do Poznania ;) Wjeżdżam do Łódzkiego – lubię robić zdjęcia przy tablicach z nazwą województw ale często też mi się chce. W Działoszynie po 20tej. Miasteczko to kojarzy mi się tylko z jednym – ogromnym rynkiem. Trzeba zrobić zakupy przed nocną jazdą, ostatecznie robię je tam gdzie zazwyczaj gdy jadę tą drogą – w Dino na zakręcie kawałem za Działoszynem. Do Wielunia jeszcze jedzie się spoko, tj. nie jest zimno. Wieluń to nawiasem mówiąc półmetek – 200km. Jakaś tam fotka rynku, ratusza, itp., standardowe sprawy. Za miastem dopiero się zacznie – lutowa noc po prostu nie może nie być zimna ;) Zjeżdżam z krajowej szosy, do Kalisza dotrę dobrze znanym mi skrótem bocznymi drogami. 60km dziurawych, mokrych asfaltów. 60km lasów, mgieł, wilgoci i zimna. Lututów, Klonowa, Głuszyna, Brzeziny, Aleksandria – znam tą kolejność na pamięć, zawsze jadę tędy na Kalisz. Z wyróżniających się obiektów kościół w Lututowie – jest po prostu ogromny, i to nie tylko jak na tak małą miejscowość. Zimno, coraz zimniej. Ubieram prawie wszystko co mam, tj. koszulkę, bluzę, dwie kurtki i kamizelkę a i tak ledwo wyrabiam. Na szczęście senność ciągle daje się zagłuszyć kofeiną, nie ma konieczności drzemki bo ta była bardzo nieprzyjemna… Pomocną w walce z zimnem staje się też maseczka – oddycha się cieplejszym powietrzem, naprawdę dużo to daje, polecam. Gdzieś w tych zadupiach wjeżdżam do Wlkp., tablicy niestety brak. Przed piątą doczołguję się do Kalisza. Ciągle jeszcze ciemno. Liczę że „miejska wyspa ciepła” coś da, w mieście zawsze cieplej. No i coś tam, niewiele, ale daje. Zamiast bardzo zimno jest tylko zimno ;) Jakaś tam fotka opery, czy też teatru, ratusza na rynku, byłem nie raz, widziałem, znam, kojarzę. Odpoczynek nie wchodzi w grę, bo zmarznę jeszcze bardziej, trzeba jechać. Kalisz powoli budzi się do życia, moją uwagę zwraca spora ilość rowerzystów zmierzających zapewne do pracy. Mijam jeszcze charakterystyczny, okrągły gmach kaliskiego szpitala i wyjeżdżam z miasta krajową 12ką. Słońce wreszcie wschodzi ponad miastem. „Poznań 115km” – tako rzecze przydrożna tablica. Ujeżdżam jeszcze parę km i chcąc nie chcąc muszę się zdrzemnąć. Chyba z godzinę spędzam na przydrożnym przystanku, udało mi się zresetować czas czuwania i przy tym nie zamarznąć. Teraz wstaje już nowy dzień i może być tylko lepiej :) Tzn. lepiej jak chodzi o temperaturę, pogodę. Bo jak chodzi o drogę to nie, lepiej już było. Odcinek Kalisz – Środa Wlkp. będzie średnio przyjemny. Ruchliwa krajówka, mnóstwo tirów, bez asfaltowego pobocza, co chwila zakazy dla rowerów i ścieżki z kostki Dauna. Radzę sobie z nimi różnie – to lecę na zakazie, to po ścieżce, to alternatywami bocznymi drogami które idą mniej więcej za biegiem krajówki. No a cóż – te km po kostce traktuję jako dobry trening dla tyłka, dłoni i nadgarstków ;) Krajobraz jaki mnie otacza to typowa Wielkopolska patelnia – jak okiem sięgnąć pola uprawne, wszechobecne silosy i inne rolnicze instalacje, ciężko o kawałek lasu a podjazdy to tylko na wiaduktach ;) Docieram do Pleszewa, robię zakupy. Mijam Kotlin – miejscowość słynną z przetworów owocowo-warzywnych. Na jakieś zwiedzania mijanych miasteczek generalnie nie ma szans – czas nagli. Idzie coraz wolniej a dwa interesujące mnie pociągi z Poznania odjeżdżają 17.00 i 17.40, następne dopiero w nocy. W Jarocinie więc tylko sobie ronda pozwiedzałem, w dodatku pobłądziłem i trochę nadłożyłem. Z pozytywów to Słońce wreszcie przyjemnie przypieka, jeszcze bardziej jak wczoraj :) Rozważam nawet użycie kremu z filtrem (wziąłem!), ale nie chce mi się z tym babrać, bez przesady, to jest lutowe Słońce. Dziś na krótko pojadę 5-6 godzin, od ok. południa aż do Poznania. Dociągam wreszcie do Środy, koniec z ruchliwą krajówką. Tu zaczyna się ekspresówka, więc dalej pojadę bocznymi drogami przez różne Podpoznańskie wioski. Szybkie tylko foto jakiejś tam zabytkowej wieży w Środzie i czem prędzej na Poznań. Czuć bliskość celu, power w nogach więc włącza się potężny. Obsadzoną wielkimi topolami ulicą Topolską przez Topolę (miejscowość), wiaduktem nad autostradą, i nad inną ekspresówką. Komorniki, Tulce, krajobraz zmienia się z wiejskiego na typowo przemysłowo-magazynowy. Linie wysokiego napięcia, hale DPD, FEDexa, i inne wielkie magazyny, i place pełne ciężarówek. Z ciekawostek mijam budynek ze znajomym mi logo. Eurobike. Hmm… Skąd ja znam tą firmę? No tak, taki napis jest na każdym pudle z kupowanym w Polsce amorem Suntoura – Eurobike to oficjalny dystrybutor tej marki w Polsce. Miałem kilka Suntorów, zanim przesiadłem się szosówkę. Tablicę z napisem Poznań osiągam o godz. 16 :) Udało się. Niestety za wiela sobie nie pozwiedzam… Przejazdem tylko, generalnie kieruję na dworzec główny. Charakterystyczne zielono-żółte tramwaje/autobusy, most na Warcie, jakieś tam nie wysokie może ale i tak okazałe szklane biurowce. Wielka betonowa estakada ze ścieżkami rowerowymi pod spodem. Wreszcie jest i słynny poznański „ chlebak”. Tj. dworzec główny. Podobno coś jest z nim trochę nie tak, i chyba już wiem co ;) Zanim trafiłem do hali dworca przeszedłem jeden i drugi poziom galerii handlowej. Spytałem ochroniarza o drogę. Wjechałem widną, w pięknej i lśniącej hali były perony 1-3, ale mój pociąg rusza z peronu 4a. Zjechałem schodami ruchomymi. Wyszedłem z nowego budynku, przeszedłem obok starego budynku dworca. Spytałem o drogę konduktora, długachnym starym peronem nr 6 (?) obok zrujnowanych kolejowych budynków dotarłem do znajdującego się na szarym końcu peronu 4a :D Nawet fajnie było, zaliczam ten spacerek na poczet zwiedzania Poznania ;) TLK już czekał na peronie. Podróż szybka i przyjemna, pociąg generalnie wiózł powietrze, mnie i mój rower. W Krk koło 23ciej, w domu przed północą.

Udana trasa, poprawiłem swój poprzedni lutowy rekord (343km w ub. roku do Warszawy) na 421km :) W ub. roku udało mi się zrealizować projekt pt. „300+ w każdym miesiącu”. To może teraz pora na 400+? Brakuje mi 400ki w grudniu i styczniu. Szkoda tylko że Poznania coś więcej nie pozwiedzałem. Kondycji wystarczyło, udało mi się też nie przeziębić. Z dolegliwości to lekkie pobolewania tyłka, dłoni, ramion, karku, pleców, generalnie wszystkiego po odrobince, po prostu odzwyczaiłem się od pozycji na szosówce. Poszło sporo Sudecremu ;) Nie zawalił się też pode mną rower, a po wspomnianej piwno-tostowej ultrakolarskiej diecie ważę prawie 100kg ;)

7.20 (śr) - 23.40 (czw)


Kategoria > km 400-499, Powrót pociągiem

Zapierdalacz luty 2021 (zbiorówka)

d a n e w y j a z d u 34.12 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Zapierdalacz
Poniedziałek, 1 lutego 2021 | dodano: 23.02.2021

23.02 ~4,54km wieczoreny test maszyny
28.02 29,58km miasto


Kategoria Zbiorówka :(