04.06.2011 Bielsko-Biała

d a n e w y j a z d u 211.20 km 0.00 km teren 11:40 h Pr.śr.:18.10 km/h Pr.max:60.40 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:880 m Kalorie: kcal Rower:Mexller Solaris 0.4 (archiwalny)
Sobota, 4 czerwca 2011 | dodano: 04.06.2011

Dwie setki planowałem już od dawna. W grę wchodził jakiś wypad do miasta i powrót pociągiem (np. Opole) ale godziny odjazdów i ilość przesiadek zniechęciły mnie. Pozostała więc pętelka - do Katowic albo do Bielska-Białej. Wybrałem to drugie.
Wyjeżdżam o wpół do dziesiątej, zdecydowanie za późno. Przejeżdżam przez miasto, potem Skawina, Kalwaria Zebrzydowska. Następnie krajówką nr 52 jadę na zachód. Asfalt niezły ale brak pobocza. W Wadowicach jestem koło południa, cały rynek rozkopany więc przejeżdżam szybko dalej. Andrychów. Kęty - tam zaliczam małą glebę. Włożona do góry nogami butelka z Colą wypada na drogę, ja patrzę się na butelkę zamiast przed siebie i wjeżdżam na krawężnik. Na szczęście żadnych obrażeń, podparłem się ręką. W rowerze porysowany róg, korek i prawy pedał. Nawet Cola ocalała bo miły kierowca ciężarówki zatrzymał się i poczekał aż butelka przetoczy się na drugą stronę drogi ;) Gratulacje dla inżynierów Topeak'a za ich zajebisty koszyk, który nie łapie nie tylko standardowych 1l butelek ale co wyższych 1,5l również... O 14.15 docieram do Bielsko-Białej. Na południu zaczyna się chmurzyć, możliwe że będzie burza, ale przynajmniej ochłodziło się trochę (przedtem upał, z 30 stopni). Szukam centrum i jem jedyny posiłek na tej wyprawie - średniej wielkości zapiekankę za 3.50. Po wyjeździe z miasta nawet odrobinę kropiło. Jedziemy dalej, krajowa jedynka - duży ruch, ale po dwa pasy w każdą stronę i pobocze więc jedzie się dobrze, 30km/h nie schodzi z licznika. Pszczyna, potem wojewódzką nr 933 do Oświęcimia. Nic nie zwiedzam, przejeżdżam szybko obwodnicą i krajówką nr 44 kieruję się w stronę Krakowa. Zator, Skawina, wreszcie Kraków. Tempo spada, jestem zmęczony i ledwo jadę. Przetaczam się przez miasto i po dziewiątej jestem w domu. Jedna zapiekanka na 200km to za mało (przed wyjazdem nic nie jadłem). Cały rower (i ja zresztą też) oblepiony Coca-Colą. Licznik zepsuty więc dodaję 3% jak zwykle. 4,5l picia.