Beskid Niski, Bieszczady

d a n e w y j a z d u 102.00 km 0.00 km teren 05:42 h Pr.śr.:17.89 km/h Pr.max:51.50 km/h Temperatura:25.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:1242 m Kalorie: kcal Rower:Mexller Solaris 0.4 (archiwalny)
Czwartek, 4 czerwca 2015 | dodano: 06.06.2015

Dziś trochę inaczej, bo Tata podwiózł mnie w okolice Dukli. Startuję po 10. Terenów spodziewam się raczej odludnych do tego święto więc zabrałem zapas wody 2x1,5l i dużo jedzenia. I tak właśnie jest, za wyjątkiem ostatnich kilkunastu km brzegiem jeziora totalne zadupia. I dzięki temu jest po prostu pięknie, pusta droga i góry dokoła. To co zwraca uwagę to przystanki autobusowe: każdy inny ale wszystkie czyste i zadbane. Droga natomiast raczej w kiepskim stanie. Zaczyna się upał. Najpierw jadę przez Beskid Niski a gdy docieram do Komańczy zaczynają się już Bieszczady. Tu też zaczynają się remonty mostów i dróg, i co się z tym wiąże ruch wahadłowy. Ruch jednak tak mały że zbytnio to nie przeszkadza. Uwagę zwraca idąca niedaleko drogi kolejka wąskotorowa. Po drodze solidny podjazd na Przeł. Przysłup (749m n.p.m) a potem piękny zjazd do Cisnej. Za Cisną odbijam w boczną drogę na Buk, Bukowiec. Biegnąca wzdłuż Solinki droga również idzie w dół i do tego wprost tonie w zieleni. W międzyczasie ochładza z prawie 30 do ledwie ponad 20 stopni. Docieram do pagórkowatej wojewódzkiej wokół jeziora i tu już nie jedzie się tak przyjemnie bo ruch spory. Przy tablicy z napisem Solina zatrzymuję się i chowamy rower do bagażnika. Niepotrzebnie nabrałem tyle zapasów bo wypiłem tylko 1,5l wody i zjadłem paczkę pierników. W Solinie obiad i spacer po zaporze. Udana wycieczka, poznałem nowe piękne okolice.

Zaliczone szczyty:
Przeł. Przysłup 749

Dojazd samochodem: Kraków - Wieliczka - Dobczyce - Kasina Wielka - Limanowa - N. Sącz - Grybów - Gorlice - N. Żmigród - Dukla
Powrót: Solina - Lesko - Zagórz - Sanok - Dynów - Tyczyn - Rzeszów - Dębica - Tarnów - Bochnia - Kraków