Skała, Ojców

d a n e w y j a z d u 80.06 km 0.00 km teren 04:19 h Pr.śr.:18.55 km/h Pr.max:47.50 km/h Temperatura:11.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:483 m Kalorie: kcal Rower:Mexller Solaris 0.4 (archiwalny)
Sobota, 17 stycznia 2015 | dodano: 17.01.2015

Wstyd przyznać, ale w Ojcowie na rowerze byłem tylko raz, i to dawno - w 2011 roku. Wybrałem się więc dziś ponownie w tamte rejony. Na termometrze za oknem 17'C! Tyle samo pokazuje tablica przy drodze, licznik nieco mniej, bo 15. Można jechać bez czapki i rękawiczek, a pod kurtką sama koszulka. Natomiast po drodze widziałem bikera ubranego całkiem na krótko! Sprawnie przebijam się przez miasto i obieram kurs na Skałę (DW 794). Początkowo płaska droga zaczyna wznosić się do góry. Z ~200m n.p.m. trzeba wdrapać się na ~400. Docieram do Skały, tu mała przerwa na rynku. Ubieram też resztę zimowego ubioru, bo jednak oziębiło się - min. będzie dziś 7'C. Skręcam w DW773 by kawałek dalej odbić w boczną drogę na Ojców. Sam Ojców leży w dolinie Prądnika, zjeżdża się tu na ok. 300m n.p.m. Bardzo ciekawe miejsce, co chwila zatrzymuję się i focę potężne wapienne skały, ładne kapliczki i urokliwą rzeczkę. Z dolinki wyjadę boczną droga, zamkniętą dla samochodów, nigdy nią jeszcze nie jechałem. Częściowo asfaltowa a częściowo wyłożona drobniutkim brukiem. Wspina się ona powoli z powrotem na 400m. Są nawet fajne serpentynki. Akurat przed zmrokiem wyjeżdżam z lasu. Włączam lampki, wskakuję na krajówkę i teraz czeka mnie piękny zjazd do leżącego 200m niżej Krakowa. Dokręcam jeszcze po mieście do 80km. Udana wycieczka.