Szyby Kopalni Soli Bochnia

d a n e w y j a z d u 83.75 km 0.00 km teren 04:59 h Pr.śr.:16.81 km/h Pr.max:69.00 km/h Temperatura:19.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:692 m Kalorie: kcal Rower:Mexller Solaris 0.4 (archiwalny)
Niedziela, 22 czerwca 2014 | dodano: 23.06.2014

W Bochni byłem wiele razy ale nigdy jakoś nie interesowałem się tamtejszą kopalnią. Wybrałem się więc dziś na małą eksplorację. W internecie znalazłem informacje że łącznie wydrążono 16 szybów. Udało mi się zlokalizować miejsca 10 z nich. Do dzisiaj zachowały się tylko 3, a w miejscach zlikwidowanych szybów poustawiano kopalniane wagoniki. Najpierw po drodze zwiedziłem zlikwidowane szyby Siedlec-Moszczenica, wydział kopalni w Bochni. Potem zabrałem się za samą Bochnię. Wracając zahaczyłem jeszcze o Niepołomice i Wieliczkę. Kiedyś postaram się o podobną eksplorację Wieliczki, tu będzie trudniej bo szybów było aż 26.
Na Bochnię
Na Bochnię © Pidzej
Widoczek z trasy
Widoczek z trasy © Pidzej
Szyb Siedlec, wydrążony 1975-1978, głęb. 480m. Obecnie jakieś magazyny na jego miejscu
Szyb Siedlec, wydrążony 1975-1978, głęb. 480m, zasypany 2011. Obecnie jakieś magazyny na jego miejscu © Pidzej
Również zlikwidowany szyb Moszczenica
Również niedawno zlikwidowany szyb Moszczenica © Pidzej
Tutaj zdjęcie stojącej jeszcze wieży szybowej: http://pidzej.bikestats.pl/906498,Bochnia.html
A tutaj relacja z rozbiórki: http://pidzej.bikestats.pl/961113,Bochnia.html
Położony na uboczu szyb wentylacyjny Trinitatis
Położony na uboczu szyb wentylacyjny Trinitatis, wydrążony XVIII w., głęb. 209,8m © Pidzej