Pasmo Lubania

d a n e w y j a z d u 160.00 km 23.00 km teren 10:42 h Pr.śr.:14.95 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:25.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:3000 m Kalorie: kcal Rower:Mexller Solaris 0.4 (archiwalny)
Niedziela, 8 września 2013 | dodano: 19.09.2013

Początek opisu, który zacząłem pisać zaraz po wycieczce, ale mi się odechciało:

W zeszłym sezonie zaliczyłem "główną" część Gorców, tj. rozróg Turbacza a dziś postanowiłem zaliczyć drugą część, czyli Pasmo Lubania. Wyjazd przed świtem, po czwartej. Po drodze to czego się spodziewałem, temperaturowa masakra, za Dobczycami 3 stopnie... W takich warunkach jedyne co można sensownego robić to kręcić pedałami, i to szybko kręcić, żeby nie zamarznąć. Postój urządzam dopiero w Wiśniowej, start po nim nie był zbyt przyjemny. Słońce zaczyna przygrzewać dopiero gdzieś na przeł. Przysłop. W Krościenku melduję się po 11 (na liczniku 105km asfaltu) i wjeżdżam na czerwony szlak. Szczerze mówiąc po tym co wyczytałem na różnych blogach to bardzo obawiałem się tego szlaku. A tu się okazuje że jak na Beskidzkie warunki jest on po prostu łatwy. Takie wysokie góry, a "Beskidzka rąbanka" właściwie nieobecna, korzeni mało a nachylenia przyjemne. Zjazd tym szlakiem byłby szybki i płynny, a i pod górę jedzie się spoko, pchania jest niewiele.

Teraz, prawie rok później ze szczegółów niewiele pamiętam ale najważniejsza jest akcja z osami:

W trakcie szukania jednego ze szczytów mała przygoda - wlazłem w gniazdo os i otrzymałem prawie 10 użądleń :P Bateria w liczniku się wyczerpała więc dane przybliżone. Powrót pociągiem.

Wschód Słońca nad Beskidem Wyspowym © Pidzej

Przeł. Knurowska (846)
Turkówka (835)
Marszałek (828)

Przeł. Przysłop Lubomierski (750)
Przeł. Wielkie Drogi (562)