Pasmo Ciecienia

d a n e w y j a z d u 83.44 km 10.50 km teren 05:15 h Pr.śr.:15.89 km/h Pr.max:59.00 km/h Temperatura:24.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:1410 m Kalorie: kcal Rower:Mexller Solaris 0.4 (archiwalny)
Środa, 4 września 2013 | dodano: 16.09.2013

Pasmo Ciecienia (lub też: Cietnia) w Beskidzie Wyspowym wyróżnia się tym, że jest pasmem (a nie samotnym szczytem - wyspą) oraz swym południkowym przebiegiem. Ciągnie się wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 964 i wiele razy jadąc w wyższe góry mijałem ten niepozorny grzbiet po swojej lewej stronie (lub prawej, wracając do Krakowa). Dziś postanowiłem przejechać górą. Aby ułatwić sobie nieco zadanie nabieram wysokości asfaltem i na niebieski szlak wjeżdżam z przeł. Wierzbanowskiej. Początek to mozolny wypych, plus jest taki, że prowadząc rower szybko nabiera się wysokości (jakieś 100m w pionie na 500m drogi). Sam szlak dość ciężki, "Beskidzka rąbanka" obecna w ilościach dość znacznych. Na Grodzisko stromizna taka że ledwo wejść się da, dodatkowo w pewnym momencie zgubiłem szlak i czekała mnie wspinaczka zboczem. Widoków mało - tylko z polany pod Ciecieniem i z wieży na Księżej Górze. Ale ogólnie i tak fajnie. Na deser podjazdy pod Chorągwicę.

Pasmo Ciecienia w całej okazałości (foto z zeszłego sezonu)

Strome podejście na Ciecienia © Pidzej

Widoki z polany pod szczytem: na pierwszym planie Pasmo Lubomira i Łysiny © Pidzej